onsdag 29. mai 2013

Kaker med personlig preg

                                                  
Jeg elsker å bake..det er ingen hemmelighet! Og det er kjempegøy å lage kaker som folk setter pris - personlige taker ment på en spesielle person eller begivenhet!

                                                  Dykkefare!


Min kjære hadde bursdag i april og i og med at dykkeinteressen ikke ser ut til å avta med det første MÅTTE det jo bli en dykkekake! Meeen jeg syns det var litt kjedlig med standardoppsettet "havdyr, skjell og en dykker"... hva kunne være gøy? Etter litt googling kom jeg frem til at kaka skulle ha en humoristisk vri!

Og her er resultatet;




Inni er det en saftig sjokoladekake med sjokoladekrem. Deretter er kaka trukket med blå sukkerfondant. Denne kjøpte jeg hos Traktøren i Trondheim. De har massse fine bakeartikler! Til haien og de andre dekorasjonsmomentene laget jeg marshmallowfondant fra bunnen av og farget den med Wilton gelefarger. (Tips: Prøv å unngå å bruk de konditorfargene du får kjøpt i butikk. De er veldig våte og ødelegger lett massen du arbeider med.) Til havbølgene laget jeg en hvitsjokoladesmørkrem og farget denne blå med Wilton farge. Deretter brukte jeg en sprøytepose og en liten sprøytetipp. For å få litt fin effekt på kaka penslet jeg litt turkis glitter på bølger osv. Også kjøpt hos traktøren.

                                                         


                 Broooooooooooombroooooooooooooooooooom!! 

 

Vi en kompis som er veldig motorsykkelinteressert og da først og fremst i Harley Davidson! Da vi ble bedt om å lage ei kake til bursdagens hans var valget enkelt!=) Det måtte jo bli en Harleykake med en miniatyrsykkel på!! Det skulle vise seg å være vanskelig å skaffe en mini-Harley..så en liknende sykkel fikk duge!

                                                                

 
Under trekket her skjuler det seg en saftig gulrotkake med masse deilig Philadelpiakrem! Trekket er sort og oransj sukkerfondant kjøpt hos Traktøren. Navnet er lagt i marshmallowsfondant. For å få flammeeffekten penslet vi på rød og oransj Wilton gelefarger. Sykkelen fant vi hos BR-leker=) 



1 kommentar:

  1. Og gode er de også, det kan jeg skrive under på!!! =)

    SvarSlett

=) Legg gjerne en beskjed her!=)

Beklager at jeg må ha på ordbekreftelse..,men har vært plaget med mye spam!