søndag 2. juni 2013

Kenwood, matlaging, cupcakes, sying og scrapping! En fullkommen helg!


 Kenwood! En aboslutt forelskelse!


Ååååå som vi har kost oss denne helga! Vi har hatt besøk av bestefar nordfra til barnas store glede! Og i den anledning måtte vi selvfølgelig kose oss litt ekstra med mat og annet godt! Da passa det jo enormt godt at jeg er suuuperheldig og en smule bortskjemt!!!!

Før helga fikk jeg nemmlig en KENWOOD MAJOR TITANIUM kjøkkenmaskin av pappa!!! Det har stått på ønskelista temmelig lenge og jeg er nå i den syvende himmel! Allerede etter noen få dager med den i hus er jeg blitt 100% avhengig av den!



Vi begynte med å lage ferskpressa appelsinjuice!! Fantastisk! 



Deretter måtte jeg teste ut foodproffesoren! På menyen stod grillet kyllingspyd med Sataysaus..og det var lett som en lek å lage denne fantastiske sausen i maskinen! En himmelsk rett som jeg sterkt anbefaler! Oppskrift finner du her på oppskriftsbloggen min!






Velkommen til verden Linus!! 





Nå har jeg gått i mange dager og gledd meg noe helt vanvittig til å se lille Linus, mitt nye nydelige lille søskenbarn! Og han var selvfølgelig like hærlig og fin i virkeligheten som på bilder! Baking måtte selvfølgelig til i forbindelse med barselsbesøket! Baking er aaaaldri feil <3 

I og med at jeg ønsket å bake cupcakene dagen før de skulle spises valgte jeg å lage cupcakes med blant annet kulturmelk så de skulle smake like godt dagen etter! Pynten valgte jeg også å lage kvelden i forveien! Det sparte meg for mye stress=) 

Dette er sjokoladecupcakes for oss som virkelig eeelsker sjokolade.. veldig mektig, men veldig godt! I røra er det både kakao og smeltet sjokolade.. deretter la jeg et lag med sjokoladeglasur alla eirin før jeg avsluttet med en hvit sjokoladesmørkrem! Trippel sjokoladedrøm!

En liten skatt laget i marshmallowsfondant, farget med Wilton gelefarge. For å feste pynt osv brukte jeg spiselig lim.


For å få et personlig preg på pynten valgte jeg å trykke ut bokstaver og skrive Linus på cupcakene!












 En smule retro romantisk! 


Våtserviettetui er utrolig søtt og praktisk! Og den perfekte barselsgave! Så igjen kom symaskina frem og gaver ble til! Våtserviettetui til den nyfødte og sminkefjerne-serviettetui til mor!

Jeg elsker stoff med retroe farger og mønstre og igjen falt valget på dette nydelige blomstrete stoffet fra 70 tallet. Til kanting brukte jeg faktisk gardinstoff som jeg tidligere fikk fra mammaen til Linus! Det var jo litt gøy=)




Til mor valgte jeg også et litt retroinspirert, men moderne stoff, kjøpt på stoff og stil i Trondheim! 

Stilig å dra frem fra veska!=)





Med et hjemmelaget kort ble gaven veldig personlig=)




Med besøk av bestefar ble dette en knall helg! 

 

To som var veldig fornøyde med å få seg Camelback drikkeflasker! Supert til barnehagestart for minsten!






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

=) Legg gjerne en beskjed her!=)

Beklager at jeg må ha på ordbekreftelse..,men har vært plaget med mye spam!